Satu-Mare Online: [Indexdecontacte] Cum refacturez cheltuielile de la societatea-mama?

Monday, 22 August 2011

[Indexdecontacte] Cum refacturez cheltuielile de la societatea-mama?

Stimate abonat /a ,
Primiti acest email deoarece v-ati inscris pe PortalContabilitate.ro la data de 2011-08-14
Daca nu vizualizati corect emailul de mai jos, va rugam sa dati click aici
PortalContabilitate.ro - Contabilitate, codul muncii, resurse umane, fiscalitate, taxe si impozite PortalContabilitate.ro - Contabilitate, codul muncii, resurse umane, fiscalitate, taxe si impozite
  Luni, 22 August 2011
Newsletterul dvs. GRATUIT cu informatii din Fiscalitate si Contabilitate!

Stimate Abonat,

Acesta este Newsletterul dvs. Gratuit cu informatii din Fiscalitate si Contabilitate oferite de Portalcontabilitate.


Intrebare:
As dori o monografie contabila (ma refer la contabilitatea de gestiune) si prezentarea repartizarii cheltuielilor pentru urmatoarea situatie:
- cheltuieli directe de productie convrigi: 100 lei;
- cheltuieli directe de productie hot dog: 190 lei;
- cheltuileli cu marfuri vandute: 20 lei;
- cheltuieli indirecte de productie pt. produsele finite obtinute (adica covrigi+hot dog) = 30 lei;
- cheltuieli indirecte de productie per total firma (cheltuieli energie electrica, cheltuieli detergenti, cheltuieli apa canal) = 50 lei;
Cheltuiala cu pungile de hartie in care se pun produsele sunt considerate cheltuieli de desfacere sau cheltuieli indirecte de productie?


Raspuns:
Consideram ca va referiti la o monografie din contabilitatea financiara cu privire la productia realizata si mai ales la cea mai importanta sectiune din intrebare, modul de repartizare a cheltuielilor indirecte, ce nu tine de o monografie contabila, ci de o procedura de lucru.
 
Astfel, consideram cheltuielile directe ca fiind cheltuieli de productie.
601 “Cheltuieli cu materii prime” = 301 “Materii prime” cu consumul pentru covrigi
607 “Cheltuieli cu marfurile” = 371 “Marfuri” pentru cheltuielile cu marfurile
 
Total cheltuieli de productie directe = 100 + 190 = 290 lei
Coeficient de repartizare cheltuieli indirecte pentru primele 2 produse = 30 / 290 x 100 = 10,34%.
Cheltuielile indirecte de productie se vor repartiza dupa formula = 50 / (100 + 190  + 30 ) = 50 / 320 x 100 = 15,62%.
 
Inregistrare cost de productie covrigi = 100 x 1,1034 x 1,1562 = 127,58 lei
Inregistrare cost de productie hot-dog = 190 x  1,1034 x 1,1562 = 242,42 lei.
 
Inregistrari contabile:
345 “Produse finite – analitic covrigi” = 711 “Venituri aferente costurilor stocurilor de productie” cu suma de 127,58 lei
345 “Produse finite – analitic hot-dog” = 711 “Venituri aferente costurilor stocurilor de productie” cu suma de 242,42 lei.
 
Observam ca suma celor 2 produse realizate (127,58 + 242,42) este eglala cu 370 lei, respectiv 100 + 190 + 30 + 50, reprezentand suma cheltuielilor repartizate in costul de productie.
 
Retinem ca nu am avut in vedere suma de 20 de lei reprezentand cheltuieli cu marfa, deoarece costurile indirecte de productie, fie se repartizeaza numai asupra productiei, fie nu sunt cheltuieli indirecte de productie si raman ca si cheltuieli ale perioadei.
 
Din punctul de vedere al pungilor utilizate la vanzarea produselor, consideram ca acestea sunt cheltuieli de desfacere, nu sunt cheltuieli de productie, deoarece realizarea produsului finit (covrigi, hot-dog) se poate face si in lipsa acestora.

Accesati chiar acum Portalcontabilitate.ro pentru a afla toate solutiile specialistilor nostri!


Intrebari din TVA

Refacturare cheltuieli de la societatea-mama din Germania catre societatea afiliata din Romania 

Intrebare: mama din Germania ne factureaza trimestrial, pe baza facturii pe care o primeste de la societatea de avocatura din Germania, costurile care privesc societatea noastra, referitor la serviciile prestate pentru brandurile sub care se comercializeaza produsele in Romania. De exemplu, in legatura cu o anumita marca, firma de avocatura din Germania cu care societatea mama are contract incheiat, a prestat anumite servicii (protejarea marcii, similar OSIM, cercetari, studii pentru Consiliul Concurentei) care au fost facturate catre societatea mama. Ulterior, societatea mama a facturat aceste costuri catre societatea noastra. Intrebarea este: anterior facturarii acestor servicii trebuia incheiat un contract si trebuia inregistrat la DGFP? Este necesar un raport al justificarii acestor costuri, cum se compun ele, pe factura fiind inscris numai cost cu marcile? [mai mult]

 

Utilizare cititoare coduri de bare in vanzarea cu amanuntul

Intrebare: Am o firma care are ca activitate principipala comert cu amanuntul. Firma are vreo 300 de produse alimentare+tigari. Este obligata sa detina cititor de coduri de bare si toata marfa sa fie scanata la intrare si la iesire? [mai mult]

 

Intrebari din Taxe si Impozite

  Lichidare voluntara. Taxe si impozite 

Intrebare: Este vorba despre o societate (capital privat, srl) cu asociat unic si care are in patrimoniu si un imobil. Daca se doreste lichidarea voluntara ce se intampla cu acest imobil? Cum va trece acesta la asociat? Ce costuri vor fi pentru societate referitor la aceasta iesire din patrimoniu a imobilului. Din cate am inteles pana acum, in urma dizolvarii voluntare, bunurile societatii, daca aceasta nu are datorii catre stat sau terti, vor intra in patrimoniul asociatului unic. Acest lucru se va specifica inca de a prima etapa (in decizia de dizolvare ce va fi depusa la Registrul Comertului). Cu actele finale de dizolvare si radiere, si cu un exemplar al deciziei de dizolvare, se va merge la administratie pentru a fi trecut imobilul pe numele asociatului unic, dar intrebarea mea este: Se intocmeste factura pentru notar si firma plateste TVA si impozit la valoarea de vanzare sau nu? Ce se achita la aceasta trecere in patrimoniu personal si de catre cine? [mai mult]

 

Deductibilitate limitata cheltuieli PFA 

Intrebare: Titularul unui Cabinet Medical Individual doreste sa incheie un contract pentru constituirea unei Pensii Facultative. Este deductibila cheltuiala cu plata acestei Pensii Facultative? Contributiile sociale obligatorii platite pentru medic (pensie si sanatate) sunt deductibile? Chitantele sunt emise pe numele, respectiv CNP-ul medic-ului si nu pe numele cabinetului, respectiv CIF-ul acestuia. E un impediment acest aspect in inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, respectiv in cosniderarea lor ca si deductibile? [mai mult]



Intrebari din Contabilitate

Completare bilant. Cont 621

 Intrebare: In bilant, in formularul 20-Contul de profit si pierdere, la randul 19-Salarii si indemnizatii nu apare contul 621-Colaboratori, in care noi inregistram indemnizatia directorului general si a cenzorilor, dar in desfasuratorul cu conturile din balanta, care se preiau automat in formularul 20, contul 621 este prevazut cu sume si la randul 19-salarii si indemnizatii si la randul 28-prestatii externe.
Cum este corect?
Preluarea sumelor din contul 621 la randul 19 sau la randul 28? Sau exista posibilitatea de a opta pentru una din variante: rd. 19 sau rd. 28.
[mai mult]

 

Constituire provizion. Estimarea costurilor

 Intrebare: O societate cu care suntem in litigiu ne-a executat silit pentru servicii de mediu si am fost nevoiti sa platim la momentul respectiv o suma de x lei. Inregistrarea in contabilitate a fost 461=5121. Tot cu acelasi prestator mai aveam inregistrat in contabilitate si 231=408 reprezentand alte lucrari. Societatea a recunoscut doar o parte din aceste lucrari. Cum este corect sa inregistram provizion? Sa acoperim intreaga valoare aflata in litigiu sau doar diferenta nerecunoscuta? [mai mult]

Intrebari din Impozitul pe Salarii

Certificat medical de reducere a programului de lucru vs recomandare de reducere

Intrebare: Avem un salariat cu salariul de incadrare de 1200 lei pentru un program de 8 ore; in luna iulie a venit cu certificat de la medicul cardiolog prin care i se recomanda un program de lucru de 6 ore; intrebarea mea este ce salariu trebuie sa plateasca angajatorul? Direct proportional cu timpul efectiv lucrat si diferenta se suporta eventual din fondul de concedii medicale? Cum se completeaza Declaratia 112? [mai mult]



OFERTA SPECIALA pentru Departamentul Fiscalitate-Contabilitate

Oferta zilei de azi are Reducere de 40%:

107 Teste fiscale pentru examenul CECCAR 2011:
Verificati-va cunostintele fiscal-contabile in vederea sustinerii examenului de admitere la CECCAR


Oferta saptamanii

OFERTA SPECIALA pentru Departamentul Fiscalitate-Contabilitate

Oferta zilei de azi are

Reducere de 40%


REDUCERE SPECIALA DE 50%!

De ce sa platesti Fiscului amenzi de 14.000 lei si milioane de euro ajustari de impozit cand poti avea preturi de transfer perfecte?

Aflati 202 solutii CONCRETE la problemele dvs. privind achizitiile si prestarile de servicii INTRACOMUNITARE

Ghidul ANAF - Cele 27 de Declaratii Obligatorii Modele de Completare, Studii de Caz, Analize si Explicatii


10 alternative profitabile la CIM oferite de OUG 117/2010

Stimate abonat /a ,
Primiti acest newsletter electronic GRATUIT deoarece ati fost de acord sa primiti aceste informatii din domeniul PortalContabilitate.ro la data de:2011-08-14
Pentru a fi sigur/a ca primiti acest newsletter in cele mai bune conditii grafice va rugam sa adaugati adresa news@news.portalcontabilitate.ro in address book-ul dvs. sau in lista de adrese favorite.
Daca din orice motiv doriti sa va dezabonati AUTOMAT de la Informatiile de pe PortalContabilitate.ro, click aici

---

No comments:

Post a Comment