Wednesday, 31 August 2011

[Indexdecontacte] Update-uri Google 2011

Update-uri Google 2011


Update-uri Google 2011

Posted: 31 Aug 2011 05:57 AM PDT

In 2011 Google a facut un numar record de modificari majore (12). Si suntem doar in luna august. Google face anual 500-600 de actualizari ale algoritmilor de cautare, din care doar o mica parte aduc schimbari semnificative. Potrivit SEOMoz (de citit), in ultimii ani numarul de update-uri majore a fost:

  • 2006 – 1
  • 2007 – 2
  • 2008 – 2
  • 2009 – 4
  • 2010 – 8
  • 2011 – 12 (printre care in februarie – Panda, in martie butonul +1, in aprilie Panda 2.0)

Faptul ca anul acesta au fost atat de multe schimbari ar trebui sa ne dea de gandit tuturor celor care ne ocupam de SEO si de promovare online. Problema e ca ceea ce pare ca functioneaza astazi e posibil sa nu mai mearga maine. Mai rau, ceea ce “corect” azi (pentru Google) e posibil ca dupa un timp sa atraga penalizari. E o stare de nesiguranta care, in mod clar, nu e productiva.

Pentru mine, efectele update-urilor Panda au fost destul de neplacute, in sensul ca traficul venit de pe motoarele de cautare a scazut destul de semnificativ (vezi ultimele statistici). Incercarile repetate de adaptare la noile cerinte nu au dat rezultate. Ma refer la optimizare SEO si link building.

Ce e de facut? Reintoarcerea la continut si trecerea in plan secund, cel putin pana lucrurile se mai stabilieaza, a optimizarilor.

In ultimele 2 luni am incercat o alta abordare pe unul din bloguri (nu pe BloggerIn.ro): am crescut cu 100% numarul de posturi, iar rezultatul s-a vazut: traficul venit de pe Google a crescut si el cu peste 25%, la valori mai mari decat cele dinainte de update-ul Panda. Ceea ce ma face sa cred ca schimbarile pe care le (tot) face Google sunt orientate pe continut, pe calitate, dar si pe volum.

Inca e devreme sa trag concluzii, dar, in situatia in care Google face schimbari atat de dese, optiunea de a scrie mai mult si mai bine este cea pe care mizez in continuare. Cel putin in lunile urmatoare.

 

No comments:

Post a Comment