Tuesday, 23 August 2011

[Indexdecontacte] Spam-ul Postat prin E-mail o Afacere cu Redirectii (Ideea Nr. 2 – 1001 Idei de Afaceri)

 
Spam-ul, un termen foarte uzual, a carui definitie generala se rezuma la "mesaj nesolicitat".
 
Acest controversat Spam genereaza subiecte de discutii si panica in randul utilizatorilor care iau de bun tot ce li se spune.
 
Haideti sa luam termenul de "mesaj nesolicitat": Daca acest termen de mesaj nesolicitat se identifica cu termenul de spam atunci cam toata lumea cade sub incidenta legilor antispam.
 
Cum vine asta?
 
Foarte simplu! Cine solicita mesajele si cine trimite mesaje nesolicitate? Privind problema la modul pragmatic constatam ca toata lumea face spam. Spre exemplu cine solicita sa i se puna pliante in posta, pe parbrizul masinii, sa vada sau sa auda tot felul de mesaje promotionale la radio, televiziune, mass-media etc? Sau privind din celalalt punct de vedere cine sunt cei care solicita mesajul? In general categoriile de Contact (paginile de contact ale site-urilor) solicita mesajul. Acest lucru nu poate fi considerat tot un fel de Spam?
 
In mod cert Spamul este un cerc vicios din care unii trag foloase iar ceilalti promoveaza prin " Reclama Negativa" (tot reclama) aceasta poveste care nu a aparut intamplator. S-au creat software-uri si tot felul de programe care sa usureze modalitatile de a face Spam si totodata o intreaga industrie Antispam.
 
Acest caz seamana foarte bine cu o fabrica de armament care vinde "solutii" pentru continuarea razboiului ambelor tabere combatante.
 
Un alt exemplu de tot rasul este faptul ca mesajele care contin optiunea de DEZABONARE mai ca pot fi scoase din randul Spamului. Extraordinar acest subterfugiu care iti permite sa impusti mai multi iepuri dintr-un foc.
 
Ca sa fie cat mai clar ar fi cazul sa povestim cate ceva si despre aceasta DEZABONARE.
 
Dezabonarea este optiunea care la prima vedere iti da voie sa te "dezabonezi" mai exact sa te stergi din lista care contine adresa ta de contact (e-mail), acea lista de contacte catre care se trimit Mesajele (Nesolicitate).
 
EXEMPLU:  Ai primit un mesaj care nu te intereseaza de la un destinatar necunoscut si in partea de jos a mesajului ai o poveste interesanta de genul "Acest mesaj nu este un spam deoarece contine datele expeditorului si contine de asemenea si modalitatea de dezabonare...daca nu doresti sa mai primesti e-mailuri de la noi Click Dezabonare"
 
Buun. Ce-i de facut? Hotarat ca nu mai vrei mesaje te dezabonezi si esti incredintat ca nu vei mai primi astfel de mesaje.
 
EROARE!
Dezabonarea inseamna doar confirmarea ca adresa ta de e-mail este valida si ca nu doresti acest tip de mesaj. Adresa ta de e-mail nu este stearsa ci este transferata intr-o alta lista ce te va targeta cu alte oferte pana te va gasi "acasa", adica iti va conveni ceva.
 
Dezabonarea nu inseamna altceva decat... AAA nu-ti place acest tip de mesaj ¿ Nici o problema Dezaboneaza-te de la lista asta Abonadu-te automat la alta lista pana iti vom gasi punctul sensibil.
 
Acum sa punem in legatura Spamul si Dezabonarea!
 
Sa luam un exemplu ipotetic.
 
Un "spammer profesionist" foloseste un generator de adrese de email, un script care i permite sa genereze automat adrese de email cu ajutorul cuvintelor ( Ex: cuvintelor din dictionar le adauga terminatia @Yahoo.com , @Gmail.com etc. De asemenea putand combina cuvintele intre ele). Concepe un mesaj sau mai multe carora le alatura si DEZABONAREA. Pune in functiune serverul de e-mail si incepe sa trimita mesajele la lista formata. Utilizatorii care au "onoarea" de a primi mesajele in Spam sau Inbox (cazul celor care se strecoara) daca nu cad in plasa mesajului sunt sanse mari sa pice in plasa Dezabonarii. Si uite asa se intampla exact ceea ce explicam mai sus. Confirmarea adresei de e-mai si inregistrarea intr-o lista cu adrese valide care poate fi targetata cu alt tip de mesaje.
 
In tot acest sistem mai apar cateva ingrediente care fac si subiectul acestui articol, transformandu-l intr-o idee de afacere. Acest articol nu incurajeaza Spamul ci descrie subtilitati folosite care denatureaza intentionat perceptia gresita asupra acestui cuvant "Spam".
 
Pentru a iesi de sub incidenta acestui cuvant si a ceea ce reprezinta el ca repercursiuni legislative sa trecem in zona Mesajului Solicitat.
 
 
Cine Solicita Mesaje?
 
  1. Site-urile: In general cam toate site-urile existente au o categorie de Contact si atata timp cat targetezi mesajul in functie de oferta sau cerintele lor mesajul nu poate fi considerat Spam. Avantaje: Posibilitatea de a primi feedback creste simtitor.
 
  1. Blogurile : Categoria de Comentat (Comment)  parca implora dupa contact si constituie o arhicunoscuta metoda de optimizare. Avantaje: Backlink-uri
 
 
  1. Anunturile: Categorii ca vand, cumpar, angajez care targetate la modul corespunzator pot aduce feedback. Avantaje: Sursa nelimitata de contacte.
 
Pana aici am identificat pe cei care solicita contactul si nu se pot plange ca primesc spam atata timp cat mesajul este targetat in functie de specificul activitatii pe care o presteaza.
 
As vrea sa specific aici ca Marketing-ul sau Afacerile in sine se bazeaza pe tot felul de "mici" pacaleli, unii le-ar spune artificii, dar sunt imbracate intr-o haina (ambalaj) frumoasa, aparent  noua, dar fibrele materialului sunt create din aceeasi esenta de minciuna. Esenta caruia i s-au gasit tot felul de nume pentru a nu-i trada adevarata origine (Ex: Tehnici de Marketing). In mitologia greaca Zeul Comertului era Hermes care era totodata protector al hotilor si micinosilor. Asta inseamna ca ca din cele mai vechi timpuri se stia ca in "afaceri" exista o doza consistenta de minciuna si hotie.
 
Dupa ce am identificat pe cei care solicita mesajul vom trece mai departe dar nu inainte de a specifica unul din scopurile principale ale sistemului descris in continuare.
 
Scopul spamului este acelasi cu scopul marketingului in general doar ca difera modalitatile folosite. Mai exact se doreste construirea unei Baze de Date (Lista de Contacte) utila indiferent de de serviciul sau produsul care se vrea a fi vandut. Ideal este ca aceasta baza de contacte sa fie targetata astfel incat ofertele sa converteasca cat mai multi utilizatori in clienti. Dupa cum spuneam mai sus ajuta foarte mult si "Dezabonarea".
 
Inainte de a targeta mesajele si utilizatorii care vor deveni parte componenta a bazei de date mai sunt cateva aspecte ale Sistemului care trebuiesc puse la punct.
 
*Autoresponder-ul*
 
Autoresponderul este un program automat care atasat unei adrese de email ofera posibilitatea de a Returna un Mesaj Prestabilit in momentul contactului. Sa luam spre Exemplu adresa de email office@inovatie.info. Presupunem ca ii setam acestei adrese de e-mai un autoresponder cu mesajul "Multumesc pentru Contact". In momentul in care cineva trimite un mesaj catre aceasta adresa de e-mail va primi in mod automat Mesajul Prestabilit, in cazul de fata "Multumesc pentru Contact". Avantajul Autoresponderului este acela ca returneaza mesajul in Inbox neputand fi considerat Spam deoarece se considera ca in momentul in care utilizatorul a contactat adresa office@inovatie.info a solicitat totodata si raspunsul, in cazul de fata oferit automat de Autoresponder.
 
Daca mesajului din autoresponder i se ataseaza si OPTIUNEA DEZABONARE (Un Exemplu in acest sens este urmatoarea lista de DEZABONARE)suntem la un pas de a crea o Lista de Contacte.
 
Dar pentru asta nu e suficient un singur mesaj pentru ca utilizatorul sa fie Tentat sa se Dezaboneze. In cazul acesta Trebuie Creata ILUZIA de SPAM!!!
 
Cum se poate face acest lucru?
 
Pentru a-i crea utilizatorului ILUZIA de SPAM si astfel tentandu-l sa se "DEZABONEZE" (Aboneze) trebuie creata o serie de autorespondere care sa trimita automat mai multe mesaje in momentul in care utilizatorul a contactat adresa principala de contact , in cazul de fata office@inovatie.info .
 
Acest lucru se realizeaza cu ajutorul REDIRECTIILOR.
 
Adresele de e-mail (in cazul unui domeniu platit aceste redirectii se fac din Control Panel) au optiunea de Forward, mai exact o adresa de e-mail o poti redirectiona catre o alta adresa de e-mail. EXEMPLU: office@inovatie.info forward to (redirectionata catre) office@id33.info . si aceasta serie poate continua prin redirectia adresei office@id33.info catre x@inovatie.info etc.
 
Daca fiecarei adrese de e-mail din acest Sir i se seteaza un Autoresponder care pe langa mesaj contine si optiunea de DEZABONARE atunci in momentul in care un utilizator va contacta adresa principala (in cazul de fata office@inovatie.info) atunci se va intampla urmatorul lucru: Pe langa faptul ca la un singur contact promovezi mai multe "oferte" (mesajele de pe autorespondere) se creeaza totodata ILUZIA de SPAM  crescand considerabil sansele ca utilizatorul sa se "Dezaboneze" (inscriindu-se automat in lista de contacte)
 
Am setat autorespondere-le si am hotarat adresa principala de Contact (office@inovatie.info) dar aici mai vreau sa fac o anumita Specificare. In orice moment se poate schimba adresa principala de contact printr-o simpla Redirectie. Mai exact daca se vrea a fi promovata adresa de e-mail x@domeniux.com  atunci nu avem de facut decat sa Redirectionam aceasta adresa catre Sirul de Autorespondere deja creeat, mai exact x@domeniux.com  Forward to (redirectionata catre) office@inovatie.info astfel incat utilizatorul care contacteaza adresa x@domeniux.com  va primi Automat In Inbox Setul de Mesaje Prestabilite care au fost setate pe sirul de Autorespondere.
 
Ultimul pas inainte de a incepe "Solicitarea Contactului" ar mai fi Setarea unui Blog catre care va fi Redirectionat Continutul Postat de Utilizatori, mai exact continutul mesajelor primite la adresele de e-mail care fac parte din Sirul explicat mai sus.
 
In cazul blogurilor (wordpress, blogspot) exista optiunea de a posta continut direct din adresa de e-mail. Asta inseamna ca dupa ce i-ai stabilit design-ul blogului poti sa setezi adresa de e-mail a blogului catre care se vor trimite mesajele (mailurile care vor deveni postari). Dupa ce ai setat adresa de e-mail a blogului pentru a redirectiona tot continutul pe care il primesti in Sirul de E-mailuri explicat mai sus nu ai altceva de facut decat sa Redirectionezi ULTIMA adresa de e-mail din sir catre adresa de e-mail a blogului.
 
In acest fel orice mail primit in Adresa Principala (office@inovatie.info) va fi redirectionat in mod automat prin sirul de e-mailuri pana la ultima adresa din sir care va redirectiona e-mailul catre adresa de e-mail a blogului in cauza, continutul e-mailului transformandu-se intr-o postare.
Odata Sistemul pus la Punct mai ramane doar la latitudine si imaginatia fiecaruia de a face adresa de email (sau adresele de e-mail) cat mai cunoscuta "Solicitand Contactul" (Solicitand Spamul) astfel incat acest Sistem Automat sa devina si Productiv.
 
Oare acest gen de Idee poate fi considerata o inovatie in modul de perceptie
asupra Spamului si utilitatea lui?
 
 
Am omis ceva? Mai sunt intrebari de pus sau raspunsuri de dat?
Pentru asta exista rubrica de "comentat"...
 
                                              Semnat:"C. O. - roman in romania"         

No comments:

Post a Comment